lördag 8 augusti 2009

Köksbord & stolar...

När jag och min sambo flyttade från vår lilla etta på 28 kvadrat var det inte direkt mycket möbler vi hade med oss. Vi hade till exempel varken köksbord eller köksstolar...
Som tur var hittade vi av en slump både bord och stolar uppe på vinden som de förra ägarna lämnat kvar.
De får väl duga så länge, tänkte vi...
Men jag bestämde mig trots det rätt så snabbt för att behålla det fina gamla bordet och med tiden så har jag fäst mig mer och mer vid stolarna. Vi har ju ett rätt så litet kök och möblerna passar dessutom så perfekt i storlek.
Möblerna fick naturligtvis gå igenom en liten renovering också, så nu efter lite slipande, målande och två nya stolsdynor som jag sytt själv så är resultatet klart!









Så här såg det ut innan slipen och den vita färgen åkte fram...




Vi har planer på att totalrenovera hela köket så småningom, det ska troligtvis dölja sig ett liknande trägolv som finns i resten av lägenheten under det rutiga plastgolvet men det blir ett lite större projekt så det dröjer nog ett tag till innan det blir aktuellt, tyvärr... Då drömmer jag om ett Lidhultskök i lantlig stil men tills dess så gör jag lite småförändringar för att få till den rätta känslan...

/Patricia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar