onsdag 5 augusti 2009

I ett hus vid vägens slut...


huserar mina kära svärföräldrar i en underbar botanisk trädgård. De flyttade hit för nästan trettio år sedan och under den tiden har de hunnit anlägga både det ena och det andra. Och jag som har total avsaknad av gröna fingrar suckar djupt av avundsjuka varje gång vi beger oss hit för att bara njuta av allt det vackra!

För tillfället har jag ett par veckors semester och då passade vi på att åka ner till svärföräldrarna för att hälsa på en sväng. Här känner jag att jag hämtar andan från Stockholmspulsen och från närheten till ett antal stora köpcenter. För även om shopping må vara en av mina främsta
fritidssysselsättningar så känns det ibland så ruskigt skönt att få vakna till ett underbart lugn som ligger långt, långt bort ifrån shopping och allt vad storstad heter. Livskvalitet kallas det visst!

Imorse serverades kaffet i trädgården på en bricka som jag målat till svärmor i julklapp!

/ Tove



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar