onsdag 28 oktober 2009

Tänd ett ljus...och drick en kopp kaffe!



För ett par dagar sedan damp det ner ett mycket efterlängtat paket i mitt brevinkast. Det innehöll superfina etiketter i vit lera som goa Malin med bloggen Vit poesi har gjort till mig på beställning. Det blev precis så bra som jag hade föreställt mig när jag hängde upp dem på deras tilltänkta platser. En etikett med orden "Tänd ett ljus" pryder nu min alldeles proppfulla värmeljuskorg som laddats inför vår mörka låååånga vinter. Den andra etiketten vägleder mig, maken och våra fikagäster till det underbara svarta guldet som kallas "Kaffe".

Den härliga svart- och vitrandiga kaffeburken damp inte ner i brevinkastet men den var lika efterlängtad för det. Den spanade jag nämligen in på Formexmässan i slutet av augusti och nu har den äntligen anlänt i systerysters butik ( Älskling och jag ) till min stora lycka! Hur många kaffeburkar kan man egentligen ha undrar ni nu kanske? Hur många som helst om ni frågar mig:)

/Tove









3 kommentarer:

  1. Vad fint det var att lägga värmeljusen i en korg eller liknande. en inredningsdetalj i sig..
    Trevlig helg!

    Mvh Linda
    www.nydesign.se

    SvaraRadera
  2. Håller med Linda... blir en korg för mig också nu...
    Och jisses vilken fin kaffeburk!!!
    Och Malins skyltar! De är inte lätta att göra de där... jättefina!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skyltarna är ju jättefina. Hm har inte kommit till skott att göra sådana själv ännu. Kaffeburken=underbar...
    Kram Anne

    SvaraRadera