tisdag 16 mars 2010

Veckans mässa


Det är något visst med att besöka mässor. Jag älskar stämningen av likasinnade entusiaster som samlas i fotbollsplansstora lokaler för att dyrka sitt gemensamma intresse tillsammans. Fast entusiast och entusiast förresten... Vissa är nog bara som jag själv som springer på mässor mest för att snika till sig en och annan gratis karamel och broshyr:) Och för att köpa inredningstidingar till vrakpriser förstås.

I förra veckan slog hursomhelst mässan Hem & Trädgård upp sina portar på Kistamässan i Stockholm. Jag tog en sväng dit för att kika in det senaste inom just hem och trädgård. Och mycket trädgård var det. Kanske lite för mycket för någon som bor i en enrummare utan balkong... Men drömma kan man ju alltid göra. Så det var just vad jag gjorde, drömde mig bort ett par timmar och låtsades att alla dessa vackra utemiljöer var mina för en stund. Underbart var det här fantastiska lusthuset som skapats av en gammal veranda. Strindbergs "Det röda rummet" blev också en favorit. Kul med lite annorlunda färg i allt det lantligt vita.

Ha en bra vecka!

/Tove









3 kommentarer:

  1. Visst kan man låta sig inspireras även om man inte har möjligheterna att genomföra allt! Häruppe är det tyvärr lite dåligt med mässor, om man inte vill gå på jakt-mässor....

    SvaraRadera
  2. Åh så fina bilder du fick!

    Men snart kanske ni har balkong (om det inte blir e egen liten tomt...)

    Kraam

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, vad jag kan sakna att gå på mässor! Finns inga här....snyft.

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera