söndag 21 mars 2010

Garderobsprojekt...



Nu när äntligen dom första bleka solstrålarna börjar leta sig in genom fönstren som under vinterhalvåret kanske inte blivit så flitigt putsade... Infinner sig hos mig en otrolig städ och utrensningsmani. Jag får så mycket energi och vill bara kasta ut alla gamla trötta saker och in med nytt och fräscht, ljusa färger, tunna textilier och gröna växter men just nu är det garderoben som har fått sig en ordentlig genomgång. Jobbar man med kläder kan jag lova att garderoben lätt blir alldeles för trång... (Eller vad säger du Tove?) Så först och främst blir det en ordentlig rensning!

Mina gamla träfärgade galgar har fått sig ett par strykningar med vit färg, ett ganska tidskrävande jobb, är väl uppe i ungefär 70 st vid det här laget och har väl nästan lika många kvar... Men det är det ju värt...
Hälsningar Patricia

Vänsterjustera
Galgarna dekorerade med svarta sidenband, gör sig bra i garderoben för att fixa lite "lyxig" känsla.



Gjorde nya matchande lavendelpåsar.




4 kommentarer:

  1. Vilken inspiration!!!! Både när det gäller rensningen och galgarna!! Så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Halloj tjejer! Första besöket hos er. Vilken fin blogg! Och vilken mysig lägenhet ni ser ut att ha.
    Kommer tillbaka kan jag lova;)!

    Kramis Heléne

    SvaraRadera
  3. Så lyxigt det blev med de där galgarna!

    Härliga bilder från trädgårdsmässan tidigare!

    Kram Maud

    SvaraRadera