tisdag 15 september 2009

Köket...




Här kommer lite bilder på köket efter om målning och lite "piff". Tyvärr syns ju inte förändringen så tydligt på bilderna men jag kan säga att det verkligen behövdes! När man väl börjar skrubba och skrapa ser man verkligen alla skavanker man inte tänker på i vanliga fall, det var nog ett tag sedan det målades sist i det här köket... En nackdel med att bo i stan också är ju alla avgaser som verkligen färgar fönsterbrädor och taken SVARTA! Och jag menar det verkligen, SVARTA...


Fönster, lister, rör och elementet fick sig en
omgång med penseln...


Knoppar som byttes
(men dom har jag ju visat förut)


En ny pall införskaffades, så lilla jag når upp
till alla hyllor...





Ett nytt ljus fick pryda fönstret
nu till hösten...


En liten text på det typiska sekelskiftes fönstret
ovanför dörren in till köket...





Ska bara måla handtaget på dörren sen ska en klocka upp på väggen också... sen... sen är vi nog hyfsat klara med köket tills det är dags för en RIKTIG renovering. Då ska hela köket ska bytas ut! Men tills dess så nöjer jag mig nog med det här...



Och här kommer lite tillbakablickar från när vi
flyttade in...




Ursäkta den dåliga bilden men var bara
tvungen att visa skillnaden...


Hälsningar Patricia

9 kommentarer:

  1. Härlig uppfräschning!! Måste kännas helt underbart!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt köket ser ut! Jag förstår att du är nöjd med din renovering.
    Om vi tar tag i vårt kök här så blir det nog bara en mini-renovering. Men du har bevisat att det kommer mycket fint av det också :)
    Nu ska jag kolla vidare på din härliga blogg!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer! Nu är jag lite förvirrad....lite mer än vanligt ;)Alltså ni är två som bloggar och bor tillsammans eller har ni två lägenheter brevid varandra och bloggar tillsammans....krånglig förklaring...=)Hur som helst blev jag så glad över att ni gillade min blogg! Ja, vi är många ute i vårt avlånga land som pysslar och dekorerar, köket blev verkligen superfräscht och fint! Ha en bra dag! Kram Lina
    ps. jag pluggar till sjuksköterska

    SvaraRadera
  4. Tack för svar Tove, då har jag koll på läget nu =)Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Det behövs oftast inte så mycket för att fräscha upp ett kök, tror många river ut sina helt i onödan. Jag älskar verkligen golvet i erat kök.

    Kram

    Erika

    SvaraRadera
  6. Åhh vad fint det blev!!!
    Jag har väntat med spänning på att få se hur köket blev. Och det blev ju hur tjusigt som helst! Så ljust, så fräscht. Vilket ansiktslyft! :)
    Tänk...att avgaser kan sätta sådana spår.. huva! Men nu är det ljust och fint.
    Kommer gärna och dricker lite tée hos er någon gång, när jag har vägarna nedöver till storstan. ;)
    Stor KRAM / Åsa.

    SvaraRadera
  7. Vad fint köket blev! Och jag gillade verkligen hur du skrivit på fönstret ovanför dörröppning. Jag ska lackera om mina köksluckor och ser verkligen fram emot det, eftersom jag målade om kökets alla väggar i vitt förra sommaren.

    SvaraRadera
  8. Men fin lägenhet......

    Köket var fantastiskt snyggt,smarta lösningar ser jag.Kanske något som måste till när man bor i storstaden.

    Tack för en trevlig blogg.
    Linda

    SvaraRadera
  9. halloj,
    fin blogg kommer tillbaks o kikar..kram sussie

    SvaraRadera